Göm menyn

Lättare i Ladoksupporten

Det har gått drygt fem månader sedan Nya Ladok driftsattes, en kall och mörk decemberdag. Och nu ser Ladokgruppen hur antalet supportärenden minskar.

Som alltid vid lanseringar av nya system dyker det upp frågor, funderingar och problem som ska lösas. Ladokgruppen har arbetat hårt för att svara på alla ärenden. Men nu ser man att antalet ärenden minskar i takt med att användarna blivit duktigare. Däremot har supportärendena ändrat karaktär och blivit svårare att lösa.

Så här har antalet supportärenden förändrats över tid. Räkningen avser antalet ärenden hanterade per e-post till ladok@liu.se. Telefonsamtal och mejl till egna inkorgen är inte med i statistiken.

  • December: Ingen mätning på grund av för högt inflöde av ärenden
  • Januari: 998 ärenden (varav 759 ärenden mellan 16-31/1)
  • Februari: 657 ärenden
  • Mars: 325 ärenden
  • April: 258 ärenden

 

Fler nyheter om Ladok hittar du här

 

 


Karl Öfverström 2019-05-16




Sidansvarig: elisabet.wahrby@liu.se
Senast uppdaterad: 2019-05-16