Göm menyn

Rapportera på webben

I början av nästa år införs ett webbrapporteringssystem för HR-ärenden som semesteransökningar, sjukledighet och reseräkningar.

Karin LJungarsJust nu pågår ett HR-projekt på Linköpings universitet som bland annat innefattar ett nytt rekryteringsstöd, ReachMee, ett samlat system för hantering av rehabiliteringsärenden och ett nytt lönesystem, Primula.
– Vi tar ett samlat grepp om hela HR-området, säger Karin Ljungars Lundqvist, projektledare för HR-projektet.

Primula är ett verktyg som redan används av flertalet stora lärosäten i Sverige. I Primula kan du som är medarbetare hämta din lönespecifikation, ansöka om semester, anmäla vård av sjukt barn, och skriva dina reseräkningar med mera.
– Den stora fördelen blir att det kommer att gå snabbare att hantera ärenden, och det blir lättare och tydligare vad man som medarbetare ska fylla i, säger Karin Ljungars Lundqvist.

Systemet kommer att tas i bruk någon gång under det första kvartalet 2014. Mer information kommer när lanseringen närmar sig.
– Löneavdelningen kommer att fungera som en helpdesk i samband med övergången till webbrapportering vi förbereder för en telefonlösning med fasta öppettider och möjlighet till skärmdelning för att kunna stödja medarbetarna, säger Karin Ljungars Lundqvist.

Hon vill uppmana medarbetare att skicka in och avsluta gamla reseräkningar redan nu för att undvika fördröjningar när LiU går över till det nya systemet.
 


Sofia Ström Bernad 2013-11-14




Sidansvarig: elisabet.wahrby@liu.se
Senast uppdaterad: 2013-11-14