Göm menyn

Ikon telefonTelefoni

Teleservice är den del av IT-avdelningen som agerar systemförvaltare för all telefoni samt enhetshantering av mobiler. Teleservice har i uppgift att med hög servicenivå förse alla anställda med en ändamålsenlig och kostnadseffektiv telefonitjänst. 

Till oss vänder du dig exempelvis med abonnemangsfrågor och SIM-kortsbeställningar.

På dessa sidor hittar du information om våra tjänster och hur man kommer i kontakt med oss.

Förhoppningsvis kan du hitta svar på eventuella frågor på dessa sidor.

 


Senaste nyheter om telefoni

Illustration av videosamtal i mobiltelefon.

Nytt telefoniavtal på gång

LiU:s nya telefoniavtal börjar gälla i februari 2021 och det är nu klart att Telenor blir ny leverantör. Flera av medarbetares önskemål kring telefoni kommer att kunna tillgodoses i det nya avtalet.

Person som håller i mobiltelefon.

Uppgradera appen Intune Företagsportal

Ungefär 100 användare kommer att meddelas via mejl att de behöver uppdatera appen Intune Företagsportal. Till dig som är berörd: vänligen gör detta innan 12/7 för att fortsätta att ha åtkomst till exempelvis mejl i Outlook i mobiltelefonen.

Mobila bredbands-abonnemang: 25 GB blir nu 100 GB

Som ett led i att förbättra och utveckla våra tjänster uppgraderat LiU:s mobila bredband-abonnemang i juni från 25 GB till 100 GB. Kostnaden är densamma som innan.

 


Kontakt

Främst via teleservice@liu.se

Tel: (013-28) 4400
Telefontid vardagar 10:00 - 12:00

Det går alltid bra att kontakta kundcentret för tekniska frågor.

Tel: (013-28) 2828

Observera! Vill du kontakta Infocenter/Växel så ringer du 013-28 10 00.

Postadress

Linköpings universitet
Teleservice
Galaxen, ingång 81
581 83 Linköping

 


Sidansvarig: karin.linhardt@liu.se
Senast uppdaterad: 2020-09-25