Göm menyn

Ikon telefonTelefoni

Teleservice är den del av IT-avdelningen som agerar systemförvaltare för all telefoni samt enhetshantering av mobiler. Teleservice har i uppgift att med hög servicenivå förse alla anställda med en ändamålsenlig och kostnadseffektiv telefonitjänst. 

Till oss vänder du dig exempelvis med abonnemangsfrågor och SIM-kortsbeställningar.

På dessa sidor hittar du information om våra tjänster och hur man kommer i kontakt med oss.

Förhoppningsvis kan du hitta svar på eventuella frågor på dessa sidor.

 


Senaste nyheter om telefoni

Person som håller i mobiltelefon.

Uppgradera appen Intune Företagsportal

Ungefär 100 användare kommer att meddelas via mejl att de behöver uppdatera appen Intune Företagsportal. Till dig som är berörd: vänligen gör detta innan 12/7 för att fortsätta att ha åtkomst till exempelvis mejl i Outlook i mobiltelefonen.

Mobila bredbands-abonnemang: 25 GB blir nu 100 GB

Som ett led i att förbättra och utveckla våra tjänster har vi nu uppgraderat LiU:s mobila bredband-abonnemang 25 GB till 100 GB. Kostnaden är densamma som innan.

Ikon för telefon.

Frånvarohänvisa din telefon

Underlätta för kollegor, kontakter och växeln att veta om du är upptagen eller frånvarande genom frånvarohänvisning. Du kan exempelvis lägga till frånvarokoder i din telefonbok för snabb uppringning, använda QR-koder eller automatisk telefonist.

 


Kontakt

Främst via teleservice@liu.se

Tel: (013-28) 4400
Telefontid vardagar 10:00 - 12:00

OBS: 11/8 Har vi senarelagd telefontid. Från kl 10:30 

Kundcenter har en naturlig väg in till oss och kan avgöra vilken typ av support som ärendet kräver.
Tel: (013-28) 2828

Observera! Vill du kontakta Infocenter/Växel så ringer du 013-28 10 00.

Postadress

Linköpings universitet
Teleservice
Galaxen, ingång 81
581 83 Linköping

 


Sidansvarig: karin.linhardt@liu.se
Senast uppdaterad: 2020-08-11