Göm menyn

Felanmälan och reparation av telefon

Allmänna telefonproblem

Anmäls till Teleservice via teleservice@liu.se

Så här gör du vid telefonreparation

Om du är i behov av att låna en telefon under tiden din är på service så kan du få en lånetelefon. Hämta den i receptionen i B-Huset.

Vid frågor ring Teleservice, ankn 4400.

Skriv ut och fyll i denna blankett:

Du kan lämna telefon samt blankett i receptionen, B-huset eller skicka direkt till:

Linköpings Universitet
Teleservice, Galaxen
Godsmottagning ingång 81
Campus Valla

Det här händer med ärendet

När vi får ett kostnadsförslag från verkstaden så skickar vi det till användaren som då svarar oss på det mejlet.

Vi tar detta svar som ett godkännande från kostnadsansvarig, om den som är ägare av telefonen inte är kostnadsansvarig förutsätter vi att ägaren har informerat denne om kostnaden.

Kostnader

Garantiärenden är kostnadsfria och det skickas inget kostnadsförslag.

Vid reparationer faktureras verklig kostnad. Du som medarbetare får ett kostnadsförslag via mejl efter det att verkstaden hunnit titta på telefonen som du kan ta ställning till.

OBS! Om ärendet inte täcks av garantin utgår alltid en kostnad om minst 320:-ex moms

Garantiärenden

För att det ska räknas som ett garantiärende måste följande uppfyllas:

  • Du har tagit backup av din data, avaktiverat "Hitta min iPhone" (Instruktion, extern länk) om det är en iPhone, och raderat allt innehåll på telefonen.
  • Du har försökt att ladda telefonen från en väggladdare i minst 20 minuter och återställt telefonen, utan att detta löser problemet.
  • Produkten är inte köpt för mer än den garantitid som tillverkaren specificerar (Apple 1 år, de flesta övriga 2 år).
  • Produkten har inga skador p.g.a. yttre påverkan (exempelvis sprucken display eller liknande).
  • Du godkänner att enheten får bytas ut och/eller skickas på service utanför Sveriges gränser. Detta kan bli nödvändigt då vissa tillverkare på den svenska marknaden inte tillåter att mobiltelefoner servas på andra än av dem certifierade verkstäder.

Reparationer utanför garanti

Du har tagit backup av din data, avaktiverat "Hitta min iPhone" (instruktion, extern länk) om det är en iPhone, och raderat allt innehåll på telefonen.

  • Du har försökt att ladda telefonen från en väggladdare i minst 20 minuter och återställt telefonen utan att detta löser problemet.
  • Du godkänner att enheten får bytas ut och/eller skickas på service utanför Sveriges gränser. Detta kan bli nödvändigt då vissa tillverkare på den svenska marknaden inte tillåter att mobiltelefoner servas på andra än av dem certifierade verkstäder.

Reparationer apple

På följande länk finner ni information om priser för apple reparationer.

https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair/service/pricing

  • Till den 31 december 2018 är avgiften för batteriservice där garantin har gått ut, 295 kronor för alla berättigade iPhone 6 eller senare modeller.

Telefonitjänster/ felanmälan

Kontakta Teleservice

Teltid 10:00 - 12:00
Tel. 4400
teleservice@liu.se

 

 

Ringa

SOS:

Mobil eller MEX: 112
Fast telefon: 0+112

 

POSTADRESS

Linköpings universitet
Teleservice
Galaxen,
 ingång 81
581 83 Linköping

 


Sidansvarig: johan.gilbertsson@liu.se
Senast uppdaterad: 2019-05-21