Göm menyn

Rutin för inköp av telefoner, abonnemang och tillbehör

Beställningar av telefoner och tillbehör sker enligt följande rutin:

När en anställd ska ha en ny telefon, lägg en beställning via följande formulär: https://order.it.liu.se/telefon/ 

Telefoniansvarig eller anställd med godkännande kan lägga en beställning via formuläret. En tekniker ansvarar sedan för att telefonen levereras och installeras hos användaren.

Abonnemang och telefonreparationer kommer även fortsättningsvis att hanteras via teleservice@liu.se.

En beställning ska innehålla:

  1. Godkännande från behörig beställare med kostnadsansvar.
  2. Aktivitet och eventuellt kostnadsställe.
  3. LiU-ID på personen som ska ha enheten, OM det ej finns än så ska namnet på personen finnas.
  4. Önskad telefonmodell från standardsortimentet. Lagringsutrymme, tillbehör, etc.
  5. Eventuella tillbehör (inköpare kan komma att kontakta dig om de finns oklarheter i din beställning.)
     

Sidansvarig: johan.gilbertsson@liu.se
Senast uppdaterad: 2019-05-14