Göm menyn

Bra att tänka på vid kontakt med Kundcentret

Innan du ringer eller skickar in ett ärende:

  • Kontrollera om någon av våra online-guider kan hjälpa dig att lösa ditt problem
  • Prova att starta om din dator
  • Titta på vår webbsida med driftsinformation om vi har publicerat någon nyhet som besvarar din fråga
  • Försök att bilda dig en uppfattning av hur många som är berörda av problemet
  • Tänk igenom hur du ska beskriva problemet och vilka saker du har testat själv
  • Ha ditt användarnamn (LiU-id) tillgängligt för att underlätta vår hantering av ditt ärende

Gå till IT-hjälp och guider
Gå till sidan för driftinformation

Under samtalets gång

  • Vi kommer att ställa en del frågor för att identifiera problemet och få den information vi behöver för att kunna lösa det. Vi uppskattar att du tar dig tid för det.

Efter samtalet med oss

  • Om vi inte lyckas lösa ärendet direkt över telefon kommer vi att registrera ett ärende i vårt ärendehanteringssystem och föra det vidare till rätt instans.

IT-hjälp och guider i Comaround

 

Fjärrhjälp med hjälp ac TeamViewer

 

 

 

Kontaktinformation

IT-support för anställda

Tel: 013-28 2828
E-post: helpdesk@liu.se

IT-support för studenter

Tel: 013-28 5898
E-post: helpdesk@student.liu.se

Felanmälan via webb

Formulär för felrapportering via MinIT


Sidansvarig: johan.gilbertsson@liu.se
Senast uppdaterad: Wed Jan 30 14:26:08 CET 2019