Göm menyn

IT-abonnemang

Denna sida beskriver kortfattat IT-abonnemangets ingående delar. Grundprincipen för IT-abonnemanget är att det ingår tjänster och funktioner som är direkt kopplade till dig som medarbetare eller brukare av LiU:s IT-infrastruktur.

Se beslutet om Riktlinjer för tillgång till IT- och tekniska resurser vid Linköpings universitet eller nedan för ytterligare information och vilka abonnemang som finns tillgängliga.

Tjänster och funktioner

  • E-post och kalender. Lösningen bygger på Exchange som även erbjuder kalender och mycket mer.

  • Lagring av filer lokalt på LiU (maximalt 150 GB).

  • Lagring av filer via Lisam och Microsoft OneDrive (obegränsad lagring).

  • Grundläggande telefoni i form av en mobilanknytning inklusive telefonist-/växelfunktion.

  • Möjlighet för dig och din institution att publicera webbsidor via webbredigeringssystemet, Sitecore.

  • Koppling till LiU:s nätverk för din dator, både trådlöst och vanligt.

  • Säker koppling (VPN) till LiU:s nätverk.

  • Möjlighet att få stöd och service via telefon från IT-avdelningens Kundcenter.

  • Licens för vissa Microsoft program (t.ex.Office).

  • Tillgång till LiU:s samarbetsyta Lisam.

Infrastruktur

  • Drift av datorhallar på Campus Valla.

  • Drift av allt lokalt och gemensamt nätverk på LiU inklusive kopplingen till SUNET.

  • IT-säkerhetsfunktion som kontinuerligt övervakar och förhindrar spam och intrång i LiU:s IT-system.

IT-abonnemangsmatris 2019

Version 1.6.

IT-abonnemangsmatris 2019 (tabell).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IT-abonnemangsmatris 2019 (PDF).


Sidansvarig: karin.linhardt@liu.se
Senast uppdaterad: 2019-06-18