Göm menyn

Livboj ikonIT-support

Bra att tänka på vid kontakt med Kundcenter

Innan du ringer eller skickar in ett ärende:

  • Kontrollera om någon av våra online-guider kan hjälpa dig att lösa ditt problem
  • Prova att starta om din dator
  • Titta på vår webbsida med driftsinformation om vi har publicerat någon nyhet som besvarar din fråga
  • Försök att bilda dig en uppfattning av hur många som är berörda av problemet
  • Tänk igenom hur du ska beskriva problemet och vilka saker du har testat själv
  • Ha ditt användarnamn (LiU-id) tillgängligt för att underlätta vår hantering av ditt ärende

Gå till IT-hjälp och guider
Gå till sidan för driftinformation

Under samtalets gång

  • Vi kommer att ställa en del frågor för att identifiera problemet och få den information vi behöver för att kunna lösa det. Vi uppskattar att du tar dig tid för det.

Efter samtalet med oss

  • Om vi inte lyckas lösa ärendet direkt över telefon kommer vi att registrera ett ärende i vårt ärendehanteringssystem och föra det vidare till rätt instans.

LiU Kundcenter IT-support

Kontakta LiU Kundcenter för att få hjälp:

  • Skapa ditt support-ärende här (LiUdesk)!
  • 013-28 28 28

Ordinarie öppettider:

Måndag och torsdag 08:00 - 20:00
Tisdag, onsdag och fredag 08:00 - 17:00


Driftinformation


Sidansvarig: karin.linhardt@liu.se
Senast uppdaterad: 2019-09-12