Göm menyn

IT-guider flyttar till Servicewebben i LiUdesk

IT-avdelningens guider för självhjälp flyttar till Servicewebben i LiUdesk och det gamla systemet kommer att stängas ned. Befintliga guider är kopierade till kunskapsdatabasen i systemet och det går att använda dem redan nu.

IT-avdelningens verktyg ComAround, som innehåller guider till självhjälp inom IT-frågor, kommer att stängas inom kort. Guiderna finns till hands för att du enkelt ska ha möjlighet att lösa problem på egen hand. Guiderna som funnits i ComAround är sedan i somras kopierade över till kunskapsdatabasen i LiUdesk.

Kommunikatörer har informerats om att de bör uppdatera eventuella länkar på Insidan.

LiUdesk är det ärendehanteringssystem som används av Infocenter, IT-avdelningens Kundcenter och allt fler verksamheter på LiU. Utöver att hantera ärenden finns det på i LiUdesk självhjälpsguider/kunskapsartiklar som kan användas både av personal som hanterar ärenden i systemet, men även alla anställda och studenter för att hitta svar på olika frågor. Kunskapsdatabasen byggs på allt eftersom verksamheter går in i systemet. Mer om LiUdesk här.


2019-11-12



 

Ikon för e-post.Prenumerera på IT-nyheter

Få nyhetsbrev 3 gånger per termin som sammanfattar IT-nyheterna för LiU-anställda. Anmäl dig här!

Senaste IT-nyheterna


Sidansvarig: karin.linhardt@liu.se
Senast uppdaterad: 2019-11-13