Göm menyn

LiUdesk kopplar ihop LiU

LiUdesk skärmvy via mobiltelefon.LiUdesk är ett ärendehanteringssystem som ger förutsättningar att på ett gemensamt, förutsägbart och säkert sätt hantera ärenden genom hela LiU. Det gäller både inom den egna verksamheten, men även när ett ärende vandrar mellan verksamheter.

Infocenter öppnar den 2 maj för att ge en sammanhållen service och information primärt till studenter men också anställda och besökare. Ärendehanteringssystemet LiUdesk kommer att användas för att handlägga inkomna ärenden. I LiUdesk kommer det kontinuerligt att byggas upp en kunskapsdatabas med svar och fakta om vår verksamhet som alla på LiU kan använda sig av. Utöver Infocenter kommer även IT-avdelningen i första skedet att börja använda verktyget och framöver ansluter även Dataskyddsombuden. De som tidigare har använt sig av ärendehanteringssystemet RT kommer också att använda LiUdesk. På sikt är det möjligt för alla verksamheter på LiU att ansluta sig till LiUdesk.

– Systemet ger verksamheten en unik chans till samverkan och transparens samtidigt som man höjer kvalitén och förenklar kommunikationen inom LiU. Nyttan av systemet kommer att öka allt eftersom fler verksamheter ansluter, säger Johan Gilbertsson som är en del av LiUdesk-projektet på IT-avdelningen.

I LiUdesks Servicewebb får medarbetare tillgång till ett intuitivt gränssnitt som direkt vid sökning ger förslag på innehåll i kunskapsdatabasen baserat på en sökning. Målet är att du ska hitta svar på det du undrar utan att behöva ställa en fråga till handläggarna i systemet. Behöver du trots allt ställa en fråga kan du enkelt följa ett pågående ärende och även se din historik i Servicewebben. Systemet har stöd för kontinuerlig granskning och uppdatering av innehållet för att informationen ska hållas aktuell.

 


2019-04-25



 

Ikon för e-post.Prenumerera på IT-nyheter

Få nyhetsbrev 3 gånger per termin med IT-nyheter. Anmäl dig här!


Sidansvarig: karin.linhardt@liu.se
Senast uppdaterad: 2019-07-02