Göm menyn

Så får du snabb hjälp vid IT-strul

Hör av dig till LiU Kundservice istället för till en enskild IT-tekniker. På Kundservice finns alltid tekniker i tjänst redo att hantera ditt ärende.

Det är inte ovanligt att anställda ringer eller skickar e-post direkt till en specifik IT-tekniker när de har problem. Har man otur är personen i fråga sjuk, på semester eller på utbildning och svarar kanske inte på en eller flera dagar. Det kan också hända att IT-teknikern är upptagen i ett annat ärende och därför inte kan svara i telefonen. 

Kontakta Kundcenter för snabb hjälp

För att du med säkerhet får ditt ärende behandlat, vänd dig direkt till IT-avdelningens helpdesk (LiU Kundcenter) via e-post helpdesk@liu.se, telefon 013-28 28 28 eller genom att skapa ett supportärende via https://minit.liu.se. Där finns det alltid en tekniker som tar emot och hanterar ditt ärende under öppettiderna. Antingen hjälper någon dig direkt eller så skickas ärendet vidare till den som är bäst lämpad att lösa ditt problem. Vid ärenden som kräver besök av en tekniker är det alltid någon av de tekniker som sitter i din närhet som kommer och hjälper dig.

Ordinarie öppettider hos Kundcenter är måndag och torsdag 08.00–20.00 samt tisdag, onsdag och fredag 08.00–17.00.

Självhjälp

Kanske kan du lösa problemet på egen hand? Instruktioner och guider för IT-tjänster hittar du här: www.liu.se/it/guide

Felsökning via fjärrhjälp

Tekniker på Kundcenter kan koppla upp sig mot din dator och felsöka ditt problem direkt genom att fjärrstyra den. 

Mer information om det hittar du här.


Karin Linhardt 2018-01-22



 

Ikon för e-post.Prenumerera på IT-nyheter

Få nyhetsbrev 3 gånger per termin som sammanfattar IT-nyheterna för LiU-anställda. Anmäl dig här!


Sidansvarig: karin.linhardt@liu.se
Senast uppdaterad: 2019-09-26