Syftet med dessa sidor är att ge information, stöd och anvisningar till personal som arbetar med planering och ekonomi inom universitetet. Informationen är i huvudsak indelad i 6 områden där informationen som rör ett specifikt område är samlad under respektive ”informationsruta” med rubrikord överst på den här sidan. Förutom knapparna ovan se även rubriker till vänster för att hitta information om en särskild fråga. I högermarginalen finns en sökfunktion benämnd Genvägar A-Ö.
Aktuellt
Utbetalningsdag för leverantörsfakturor är måndag och torsdag.
Alla inkommande leverantörsfakturor sätts numera per automatik med 0 dagars förfallodatum och detta gällande alla våra leverantörer enligt rekommendation från Riksgälden. Det innebär att betalningen gällande fakturorna normalt når leverantören tidigare än vad de annars hade gjort. Vi ska inte lätta på vår kontroll för att stressa igenom betalningar, utan normala riktlinjer gäller. Vi ska i normalfallet ha fått leverans innan betalning skickas (gäller inte resor, hyror etc. precis som vanligt).
Riktlinjer avseende intern handel som gäller för 2021, hittar du HÄR.
Riktlinjer avseende projektsamarbeten mellan institutioner finns HÄR.